Trond Arne Wilhelmsen og Rolf Hansen i 1980.

Disse nedenfor er skrevet for hånd i styreprotokoll av Formann Trond Arne Wilhelmsen:

25/10 1980

Etter invitasjon fra Trond Arne Wilhelmsen er ny treff mulighet åpent for døve på Romerike. I et nybygd grendehus på Kurland har vi fått bruke eventuelt lokale der en gang i måneden. Foreløpig helt gratis. Takk til Lørenskog Kommune.

Det første møte fant sted tirsdag 28/10 1980 kl. 19.00. Frammøte var stort og omfattet alle aldersgrupper, nesten i hvert fall. Samtlige var glade for at dette var kommet i gang. Vi hadde en hyggelig kveld. Møte sluttet kl. 23.

Neste møte var tirsdag 25/11 1980. Igjen var det stort frammøte og godt humør over hele linjen. Det ble holdt lokalt valg og Trond Arne Wilhelmsen ble valgt som formann. Det ble etterpå valgt 4 styremedlemmer og 3 kjøkken sjefer. Etter styremøte hos Trond Arne Wilhelmsen ble styret som følger:

• Formann Trond Arne Wilhelmsen
  • Sekretær Kåre Helgesen
  • Kasserer Antoni Fularizyk
  • Styremedlem Trygve Bjerck
  • Kjøkken Sjefer: Annie Wilhelmsen, Maria Fularizyk, Anne Lise Hegstad

Den 16/12 1980 ble det arrangert juletrefest. Med pakker til barna og gratis stemning til de voksne.  STOR SUKSESS! Større fram møte enn noen gang og bare blide fjes å se. Kjøkkensjefer hadde gjort en kjempe jobb og nydelig tillaget smørbrød og kaker forsvant på rekord tid. Stor stemning for å lage flere slike kvelder.

AKERSHUS DØVEFORENING HAR GJENNOMFØRT 40 ÅRS JUBILEUMSFEST DEN 17.OKTOBER 2020 I LOSBY GODS I LØRENSKOG.

Vi feiret Akershus Døveforening med sine 40 år på Losby Gods lørdag den 17. oktober.  Det var nydelig høstvær med sol den dagen de 35 påmeldte tok turen til Losby.  Losby Gods er en riktig fin plass til slike begivenheter.

Først ønsket leder Odd Skjellum alle velkommen til festen. Så etterlot han ordet til toastmaster Øyvind Normann Madsen. Deretter ble det servert velkomstdrink.

Toastmaster informerte først om smittevernregler og kveldens program. Så var det servert en god tre retters middag.  Det ble vist bilde der den inviterte Rolf Hansen overrakte blomster til Trond Arne Wilhelmsen i forbindelse med stiftelsen av Romerike Døveforening som fant sted i 1980.  Så var det fremvisning på video av komikeren Trond Arne Wilhelmsen.  Det var også vist på video fra oppussing i lokale på Lillestrøm der tidligere Romerike Døveforening holdt til. I tillegg var det holdt noen taler.

I forbindelse med servering av kake etter middagen, ga toastmaster hyllest til Jan Sæter som laget logo til Akershus Døveforening, og logoen var pyntet på kaka.

Øyvind Normann Madsen gjorde en glimrende jobb som toastmaster, og kvelden var fin.

Gjestene koste seg med god mat som bestod av tre retters middag og drikke.

Vi synes at ansatte gjorde en utmerket jobb til å gjøre til det beste for gjestene på Losby.

Fest komiteen bestod av Odd Skjellum, Kjell Nilsen, Anne-Marit Nøstvik Karlsen og Terje Karlsen.

Link: https://www.losbygods.no/

Video: 2020 40 Års jubileum

Det var også underholdning av videofilmer av komikeren Trond Arne Wilhelmsen og oppussing / innvielse av nye lokalet i Lillestrøm 1992 i Losby Gods Fruens Sal.

40 oransje bukett fra Unni og Vidar Gran !
Gratulasjonskort fra Unni og Vidar Gran !
Jan Sæter har designet logo til ADF !
Lekny Holden takker for 3 retters middag !
Tidligere NDF Forbundsleder Rolf Hansen !

Del denne siden